Duit Lawan Rasa

hmmm.. jangan harap aku nak sambung citer yang medley tu...

kalau aku sambung juga akan ada pelbagai 1000 kemungkinan yang akan terjadi tetapi apa yang telah berlalu tidak mungkin akan berulang. yang aku ada hanya hari ini. saat dan ketika ini.. yang dah lepas jadi sejarah. dan masa hadapan ketentuan tuhan ... aku dengan sedaya upaya cuba memperbaiki diri ini untuk masa hadapan.. apa yang kita buat hari ini akan menentukan kita dimasa hadapan...

sepanjang cuti kaamatan ni aku pegi kampung benoni malam jumaat dan balik hari sabtu. dengar cerita kemalangan maut di papar melibatkan orang kampung. semoga menjadi iktibar kepada kita supaya tidak memandu laju dan mematuhi undang-undang jalanraya.

sepanjang minggu ni aku ada tinguk beberapa filem lama tapi bestlaa.. tapi secara kebetulan filem yang aku tinguk nih ada kaitan dengan kekayaan dan kebahagian. rata-rata dalam filem heronya menginginkan kebahagian dan sanggup melepaskan semua kemewahan mereka. waduh! itulaa dinamakan filem. secara realitinya agak berbeza dalam dunia sebenar.

antara wang dan kebahagian...selalunya berkait rapat. kita mahu wang kerana mahu bahagia. tiada wang hutang keliling pinggang kita susah tidur malam. tiada wang tiada hutang ada juga susah tidur malam..

aiya..sudah malam nanti susah mau tidur ooo... bagi aku manusia tidak akan pernah puas...selagi hidup walau sudah kaya lagii mau kaya..tidak pernah cukup..

bah cukuplah tuh...aku tidur dulu...
cukup puas hati dengan apa yang ada...

Popular posts from this blog

Baru mau mula

kelam kabut

Sesi sekolah 2015