cuci

hari jumaat malamnya aku dan isteri melihat drama korea full house... hairan macamana dalam pergaduhan boleh timbul rasa sayang... tapi mungkin dalam drama saja laa...kalau real life habis bercerai berai...tinguk saja golongan artis malaysia...asyik nak bercerai...

drama memang best.. tapi hari sabtu tuh aku langsung saja duduk dirumah tulung mengemas rumah sikit2 sebab wife pigi sekolah tanda laporan pelajar bersama ibu bapa..malas nak masak so kiter online order pizza... senang..selalunya kalau kami berdua mungkin kami malas mau makan tapi ada adek dia datang mau cuci baju. aalaa adek dia c bibi masuk smesh tapi bestlaa makbapak dia siap cuci and streka lagi pakaian untuk dia, tapi minggu nih mungkin mama wife aku malas mau datang...atau si bibi nih ambil kesempatan nak online kat rumah kan ker boring tinggal diasrama kalau hujung minggu hhehe oh yaa..dorang smesh ada malam setia budi... masa hantar adek dia tuh..banyak group2 yang buat persiapan mau buat lakonan mungkin...alaalaa teringat pula time dulu2 hahahah paling suka tinguk persembahan...

lepas hantar terus pigi giant citymall beli alat kelengkapan untuk kenduri doa selamat setiap malam jumaat...mau 300 jugalah semuanya...

bila pigi benoni hari ahad tuh, singgah lagi servay putatan ada lagi mau dibeli...sekali tinguk adek aku pi keluar papar..lama lagi tu masa kami mau balik pukul 4 petang bau dia sampai rumah. aku kasi kemas sikit2 rumah di benoni..susun semua barang keperluan untuk kenduri...kami sedia kasi duit sama tua rinah(kakak mak aku) untuk beli ayam sebab cadang nak buat nasi ayam untuk orang yang datang sembahyang di rumah.

so hari isnin petang...aku cuci akuarium.. nasib baik kecik saja...tapi penat!! sebab tu akuarium tak nampak ikan sudah...lumut ke apa tuh yang bikin air jadik coklet... hmm kalau dah ada rumah sendiri, aku nak buat kolam ikan kecik kat rumah...heheh senang cuci dan jaga...

aiyaa esuk pi sutera magelan... ada seminar IT...bulan ni bulan IT so banyak sangat seminar dan IT update jabatan sampai bertindih2 itu acara...sampai khamis seminar saja di hotel..ok jugalaa semuga ilmu IT aku up to date...

Popular posts from this blog

Baru mau mula

kelam kabut

Sesi sekolah 2015