PHP

(personal homepage) ataupun hypertext Prepocessor.

minggu lepas hari isnin sampai selasa ada kursus public speaking. aku yang tak pandai bercakap nih cuba try test laa mengikuti kursus nih... rupanya adalah satu fakta perkara yang paling menakutkan adalah bercakap didepan orang ramai. ialah..bila didepan orang ramai, bila semua mata memerhati dan menunggu apa yang ingin kita sampaikan teruslah rasa gemuruh berpeluh berdebar2 dan semua perkara yang tidk diperasan kita lakukan termasuk mengoyakkan kertas ucapan sekecil tapak tangan hingga menjadi cebisan2 kecil dan dia tidak perasan pun koykkan kertas tersebut...so dihabis ucapan..itu kertas sudah tiada...

so disana kami diajar macamana mau tarik perhatian orang ramai. .. walaupun si anu itu pandai berucap maka kita tak perlu menjadi dia... kita hanya perlu menjadi kita kerana ucapan ialah keluar dari hati..itulah ucapan yang sebenarnya..

kursus php secara tiba2 hari rabu sampai jumaat..oklaa sebab makanan sedap kecuali hari jumaat ada nasi briayiani tapi kami tak jumpa lauk dia..rupanya terbenam dibawah nasik hahaha aku ada korek juga tu nasik tapi tak sampai bawah..sepatutnya itu ayam letaklaa atas nasi bah...banyak peserta yang makan luar..

sekarang bila sudah bergelumang dengan programming maka kursus php dan mysql aku kira sangat berjaya kerana aku memahami setiap apa yang diajar oleh mr kenny. dia ada style mengajar dengan menyuruh kami membuat soalan yang relevan dengan apa yang diajar dan berkaitan dengan tugasan harian...  

aku tidak lagi blur bila tinguk html code...php code...macam dulu2 aku ikut kursus...sebab memang sekarang aku sepenuh masa membuat dan memahami apa yang aku tidak paham dulu bila sudah dibuat hari2 dan menjadi tumpuan maka senang paham bila kursus semula.. patut ikut yang lebih advance hehehe baru pening kapla...

oklah.. minggu nih banyak kursus...harap2 minggu depan aku dapat siapkan portal tugasan aku..pergghhh sebelum tu pigi centre point dulu dengan wife...jalan2 cari makan tinguk wayang..hehehe

yang susah jadi mudah bila dilakukan berkali-kali dan dikerjakan sepenuh hati

Popular posts from this blog

Baru mau mula

kelam kabut

Sesi sekolah 2015