Kenduri kesyukuran

pagi 12:16
"mataku belum mengantuk lagi, bawa kemana saja ku pergi"

tadi sabtu sebelumnya kami bertolak ke servay putatan untuk membeli air mineral pukul 10.30 am. malam sebelumnya hari jumaat tu aku hantar wife aku pi dinner sekolah dia di shangrila. maka aku secara otomatis pigi parking bawah GSC mau tinguk wayang bangkok dangerus. walaupun terlewat beberapa minit tapi aku dengan selambanya beli tiket dengan popcorn tanpa tergesa2 kerana aku tau tak banyak orang yang tinguk masa nih. sebab aku dah tinguk seat yang dah kena beli. jadi aku pilih yang paling depan dan duduk atas. ada privacy...

ceritanya bagi aku memanglaa macam kureng sikit tapi bestlaa...tapi tak puas hati dengan ending yang sebegitu...so dalam filem nih semua perasaan aku ada... syok, tak best, boring, mendebarkan...tapi filem nih tak setanding dengan national treasure laa..kalau bukan nicholas cage mungkin aku tak nak tinguk filem nih...

lepas tuh aku tepon wife, majlis belum habis... maka aku beli laa roti tapi masa aku nak bayar tu cashier tanya..tak mau tunggu masa half price ke atau mau kira sekarang... ooo aku terus angguk mau tunggu.. lepas tu kasi double tu bun supaya jadik buy 1 free 1. patutlaa banyak custumer dia pi menunggu..lepas tu bila sampai time(lima minit gitu aku tunggu) banyak lagi yang datang.. roti yang banyak tadi aku nampak terus menjadi tinggalan pinggan. wah macam sengaja nak beli waktu malam..kenyang makan rotilaa aku

lepas tu wife call mintak ambil sebab dia dah dapat hadiah dia..majlis dorang nih best semua dapat hadiah. wife aku citer tupperware banyak.. tapi dalam banyak2 tupperware wife aku dapat jug oren hahaha rugi tak dapat tupperware. kaki tupperware tak dapat tupperware apalagi pulang dengan muka tak ceria ke rumah sambil merungut kat mak dia tupperware yang besar2 tu bukan jadik hakmilik kekal hehhe

lepas tu hari sabtu tadi kami disuruh oleh mak aku beli air miniral...tapi semua mahal punya yang di servay...kiter mau yang dirawat RO cukuplaa murah dan berkhasiat.. jadi kami beli dikampung benoni sajalaa sembilan ringgit sekotak.

kami mau buat kenduri kesyukuran menunaikan haji untuk mak bapak aku di benoni. sibuklaa nanti ni hari minggu.. terpaksalaa aku pigi keja dari papar.. jalan awal pagi pukul 5.30 nih..

rupanya family aku kena bil letrik RM350..sebelum nih paling mahal pun Rm200. adek aku buat komplen sebab beza lain sama meter...ada beza kira2 500KW dalam kiraan bil...so awasi bil anda..jgn sedap pemeriksa bil saja mau tekan silap nombor...lepas tu boleh tak ngaku salah kunun kalau kasi masuk salah tak masuk bill sebab meter boley hantar data kunun..puuuiiihhh letrik di malaysia belum secanggih mana kalau tumbang sebatang boleh blackout satu sabahan..ceh..macamlaa meter dirumah nih ada function otomatik hantar data macam bil tepon.. kalau camtu tak yah laa upah pembaca meter...membuang karan jek cek meter orang salah tekan..cubalaa salah tekan letrik rumah sendiri...jgn2 rumah sendiri kasi tersalah keyin dengan sengaja kasi rendah lagi bil... arrggghhh betapa perjudisnya aku...

tapi mak cakap ada hikmah... lepas dorang bayar bil tuh... dorang tima panggilan dari aku mengatakan duit graduiti pencen bapa masuk 11 nov 2008 semasa dorang pigi mekah..sejuk juga hati dorang kerana masalah pencen dapat diselesaikan. seolah2 perjalanan untuk naik haji ke mekah dipermudahkan oleh Allah.

wokeylaa cukuplaa untuk pagi nih...nak tido...
azam bulan nih...nak turunkan weight... doktor nak tinguk perubahan dalam 6 bulan nih...
tahun depan mesti ada perubahan... hahaha har har harap harap adalaaa

Popular posts from this blog

Baru mau mula

kelam kabut

Sesi sekolah 2015